Gå til innhold

RAÅ

Bruker
  • Innlegg

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. RAÅ

    Pto aksling

    Hei!Brytebolten må du stramme til ja.Blir det litt slakke i den så vil den ryke ved veldig lite belastning.Lykke til😀
  2. Det enkleste da er vel å måle om du har strøm på stoppsolenoiden med tenningen på.Hvis ikke prøv med en kabel direkte fra f.eks.batteriet og inn på den.Du sier du har lufta systemet,men ikke løsna på dyserør?For kommer det diesel og evt.luft der så er det ikke stoppen som fusker.
  3. Nå kom det en person her med et legitimt og veldig greit spørsmål som han(hun)ville ha svar på,og det han blir møtt med er noe surt oppgulp fra en som tydeligvis fikk lov til å være litt for lenge oppe.Folk(flest) er inne på dette forumet for å få faglig hjelp og sunne diskusjoner, ikke pubertetsfjas.En god del av komentarene fra enkelte underbygger jo dette.Det er ofte bedre å holde kjeft og fremstå som dum en å åpne munnen og fjerne all tvil sa et klokt menneske en gang.Så kjære alle Bedre gardsdrift lesere,la oss bevare dette forumet på en slik måte at alle kan spøre om hva de vil,når de vil og forhåpentligvis få noen gode og konstruktive svar!Ha en fortsatt god høst
  4. Slike svar som du såkalte "Carlo"kommer med her synes jeg vi kan holde oss for gode til.Hør på de som har svart tidligere og koble fra minuspolen(og eventuelt plusspolen hvis du er usikker) på batteriet så er du trygg.Kretsen vil med dette bli brutt og du trenger ikke være bekymret for dynamoen eller annet.Er du i tvil så spør hvem som helst som har litt peiling,f.eks.en bilmekanikker/landbruksmekanikker og jeg kan garantere at du vil få samme svar!Lykke til:)
  5. Hei igjen! Ja,mener å huske at det er en tappekran på motorblokka på disse,finner du den så åpne den og mens den er åpen legg hageslangen i radiatoren å la det renne.Lenge. Ang.høyt turtall så er det ikke "hopa seg opp"med diesel som du frykter,sjekk overføringene fra hånd og fotgassen,finn ut hvor de havner på dieselpumpa å dra armen på pumpa tilbake for hånd.I værste fall hvis stagene er fullstendig rusta sammen så må du vippe av staget som sitter fast på armen på pumpa å da vil den nok roe seg av seg selv.Håper dette var nogenlunde forståelig og kanskje til hjelp.
  6. Hei. Må nok henge meg på forrige innlegg.Hvis den første"tanken" du fylte var langt fram på panseret var det nok radiatoren som fikk diesel ja.Ingen katastrofe det,men tøm motorblokk og radiator for den grøten som er der nå å skyll så godt det lar seg gjøre med vann å fyll den opp med frostvæske igjen. Det høres ut som håndgassen står med godt pådrag siden motoren går med et så høyt turtall.Håndgassen er en spak som kommer opp av dashbordet under rattet,skyv den framover så roer nok gammelfiaten seg vil jeg tro!
  7. Har en liten ekkel mistanke om at du må se deg om etter et annet instrumentbord.Disse er veldig enkle å ta ut,to skruer.Bare for å ha prøvd det,ta det ut å rengjør kontaktene på baksida.Ikke all verdens tro på at det vil gjøre noen forskjell men skader ikke å prøve da!
  8. Hei! For å gløde denne må du vri nøkkelen "motsatt" veg,dvs. når tenningen er avslått skal du vri nøkkelen mot deg.Etter at du har vridd den helt mot deg kan du bare slippe den og et glødesymbol skal vise seg i instrumentpanelet,slukker etter noen sekunder og da starter den lett som bare det!Når det gjelder tankmåleren så skal den komme opp som en søyle til venstre på instrumentene,at den ikke kommer når du trykker på dieselpumpesymbolet var litt rart..Kan det være en feil med den knappen tro?Forøvrig så er dette en fantastisk god traktor,har hatt to av dem,den ene var pasert 17000 timer da den ble solgt.Knapt påkost i det heletatt bortsett fra normalt vedlikehold.Da disse kom tidlig på 90tallet var det få,om noen,kom var i nærheten av den brukervenligheten og komforten disse hadde.Etter datiden veldig stille arbeidsplass!
×
×
  • Opprett ny...