Gå til innhold

Orkel 2610 tverr fres


Gjest

Anbefalte innlegg

Er Orkel SK 2610 en bra fres?

Dette er fresen der innmating og vifte står på tvers, har set det står noen slike til salgs på finn. Tror ikke orkel produserer denne typen fres lenger.

Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Er Orkel SK 2610 en bra fres?

Dette er fresen der innmating og vifte står på tvers, har set det står noen slike til salgs på finn. Tror ikke orkel produserer denne typen fres lenger.

Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør en god jobb? Jeg er ikke enig der. Den har stor kapasitet, men det er spesielt 2 ting jeg misliker spesielt. Den klarer ikke å \&quot\;høvle\&quot\; ned hardpakket snø, og er håpløs på bløte grusveier. Dalen 2010 takler det mye bedre. Ellers så bygger Orkel fresen lengre bak, og med så tung fres så merker du det spesielt godt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuten sitter langt ute på sida og tar borti det som er av hyttevegger, takutstikk, trær etc etc. Den var helt ekstrem til å dra med seg snø fra et sted til et annet,(uten å sette seg fast i snø) og så var det plass til mye snø oppå den, da....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet ikke jeg, hadde en på prøve her for 5-6 år siden, den tålte godt en stressa Valmet 605, men da nestemann (med Case Maxxum 5140) kjørte gjennom en liten vanndam var det en aksel som knakk. Det kunne selvfølgelig vært feil i den fra børjan... Kjører Dalen 2010 nå, og trives bra med det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Kjører med sørum 13 i dag, må være den tyngste fresen det går an å få tak i. Uten skuffe var det ikke styring på 6400-en, sliter med de 6 sylindra og. Men den tåler alt, kan nesten brukes som knuseverk.Har kjørt sandhauger og vedlag igjennom den.den stikker en meter på utsiden av traktoren og viftehus på 1,1m. Kunne hatt en mindre lettere fres, men den må tåle mye juling.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en slik sjøl som jeg bruker en fendt 716 på. fungerer bra på grus vei den, men da har jeg slepe sko med hjul. har ingen problem med nedkjørt snø i veien,bra med litt tyngde. tar like bra som et skjær på snøen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...