Gå til innhold

Nokka 311 Urban Booster pto hastighet?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har just kjøpt en brukt Nokka 311 urban booster 2003mod. som det sitter en girboks på, noen som vet hvilke pto hastighet denne fresen skal kjøres på?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har just kjøpt en brukt Nokka 311 urban booster 2003mod. som det sitter en girboks på, noen som vet hvilke pto hastighet denne fresen skal kjøres på?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal få den til å kaste snøen lengre enn 2 meter, så må du kjøre den på min 700 o/min, og slapp av, gearboksen tåler det faktisk !
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal egentlig gå på 540 o/min.

Men den er så nedgiret, at den går etter mitt syn for sakte. Du må ha absolutt full gass skal den ikke tette seg i utkastet i litt kram snø, og den kaster litt kort.

Har du 750 o/min eller 540 Economy så bruk den, hvis du ikke får mye vibrasjon i fresen. Da går fresen mye bedre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar. ja jeg prøvde den på vanlig 540 men fy fan så skuffa jeg ble, bare såvidt det pippla ut av tuten!...men da skal je prøve med mere gass\;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ville vel være å ta hardt i, og påstå at dette er en GOD fres !

Men som sagt så kommer den seg hvis den får nok omdreining.

En annen ting du kan gjøre for å få den bedre, er at du sjekker klaringa mellom vifte og viftehus. Her kan du enkelt sveise på platebiter, for å redusere klaringa, og da øker kapasiteten dramatisk !

Pass bare på at platebitene du sveiser på er noenlunde like tung, så du ikke får for stor ubalans, for dag kan lager og gir gå til helv....!

Jeg gjorde denne modifikasjonen, og bruker den på en JD 7530, hvor jeg kjører den på 540E og bra høgt turtall, og det funker veldig bra.

Litt morson denne innmaterskruen, som mest av alt ser ut som skruen i ei kjøttkvern, men fy kor effektiv den er på hard gammelsnø.

Fresa ei snødybde på 60 cm med gammelsnø i ett drag med den.

Helt vannvittig ! Men som sagt så henger den fortsatt sammen. Den er robust og solid i skroget, ikke noen \&quot\;blækkkasse\&quot\; Men noen bestselger ble den aldri, og de nyere modellene har vel heller ikke solgt så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Jeg kjenner til en slik freser, hvor eieren klaget på dårlig kasteevne. Det viste seg at den firkantete utkaståpningen helt nederst i tuten var trang. Det tok bygdesmeden tre minutter med skjærebrenneren å utvide åpningen med flere centimeter, og det hjalp betraktelig på kasting og effektbehov. Denne fresen har også en elendig finish. Den er trolig sveist i Russland, og lakkert rett på feit plåt uten grunning. Felleskjøpet tok inn fresene for noen år siden og sendte dem til omlakkering.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...