Gå til innhold

DUUN TS 250 VS Kipa 250


Gjest

Anbefalte innlegg

Er mange tråder om snøskjær her, men de ender som regel opp i en maktkamp mellom stor, større og størst! Hvilket skjær anbefales til litt grovt hobbybruk?

 

Traktoren er en JD 2040 med ca 80 hk. Skjæret skal brukes til planering av ca 4 mål tomt/ plen i skrånet helling samt snørydding. Har behov for muligheten til å snu slitestålet med "istenner" eller tannet stål på den ene siden. Dette pga vegen til eiendomen er noe bratt med et par kneiker. 250/275 er bra størrelse til mitt bruk (ønske).

 

Blir fort isette ;o)

 

Har sett litt på dette:

 

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tool/object?finnkode=21090849&folderId=1565226

 

 

Og dette:

 

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tool/object?finnkode=21037563&folderId=1565226

 

Noen formeninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tatt Duun skjæret... kjent kvalitet. Styr unna Sami ( har hørt mange klager på dei). Kipa skjær kan jeg ikke utale meg mye om... har jo isriver skjær, men mangler hjul? Vet forresten ikke om isriver stål hjelper mye på disse skjæra da dei er litt for lette til jobben. Og det eer en hel jobb å snu slitestålet....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok opp i den \&quot\;proffe\&quot\; skalaen av skjær. Men det finst jo egne skjær for isriving der du kan legge press fra traktoren over på skjæret, eller roterende pigger som tar seg av isen......Et skjær du vurderer lager ikke mer riper i isen en du klarer med kjettingene på traktoren......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brøyta gardsveien og inn til noen naboer i vinter med et lite dalen skjær - 2,3 meter og med fast bom. Veiene jeg brøyter er ikke bredere enn at en tur hver vei rydder vegen for snø. Men når skjæret ikke bredere og bommen er fast, fører det til at jeg ikke får brøytekanten godt nok ut. Jeg ønsker meg ikke bredere skjær. For stort skjær tar det lett styringa når det blir litt snø å flytte på. Dessuten tar det mer plass i trange passasjer, porter osv. Men jeg skulle veldig gjerne hatt svingbar bom så hele skjæret kunne stilles lenger ut på sida. Dessuten må vel bommen være lengre for å kunne rotere et skjær på f.eks 3,0m?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jd6920premium_1
kjøpte duun ts260 på fk før jul.. betalte 13200.- med hydraulisk blad. kurant skjær til brøyting av gårdsvei,men er ikke \&quot\;proffskjær\&quot\;
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...