Gå til innhold

2006 Zetor 8441 2 trinns fres


Gjest

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en brukt to trinns fres. Brøyter private veier, oppkjørsler, parkerings plasser, bensinstasjon og fotballbaner. Har i flere år kjørt med v-fres. Vekslende hell. De 2 siste årene har jeg kjørt med Westbjørn v-2450. Stort sett førnøyd med det. Men ved mye snø(bløt og kram snø) så sliter jeg litt. Fresen er ny malt og jeg har prøvd de fleste triks mtp høy og lav fart. Derfor har jeg tenkt litt på å kjøpe to trinns. Ikke bare for egen komfort men for kundene sin del. Det er tross alt de som betaler. Har sett på Westbjørn brukt s-2450 for å være tro mot forhandler. Og Dalen 2010. Men etter en prat med "verksmester" på zetor forhandleren så ble jeg frarådet begge to. ??? For svak motor mente han. Kan det stemme? Skjønner jo at ved store mengder eller tung snø så må farten reduseres. Men så lenge turtallet på pto er høyt nok så vil jo snøen komme ut!?! Viktigste er jo å få ett godt resultat, ikke hvor fort det går framover. Det han ville anbefale var en trejon optimal fres. Har til dags dato ikke hørt ett godt ord om trejon. Og jeg mistenker "verksmester" for å være litt partisk, da det for tiden sto en brukt trejon fres hos han.

Noen forslag eller erfaringer. Er det bare å gå i vei å handle to trinns å håpe på det beste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest drinking_1

Vurderer å kjøpe en brukt to trinns fres. Brøyter private veier, oppkjørsler, parkerings plasser, bensinstasjon og fotballbaner. Har i flere år kjørt med v-fres. Vekslende hell. De 2 siste årene har jeg kjørt med Westbjørn v-2450. Stort sett førnøyd med det. Men ved mye snø(bløt og kram snø) så sliter jeg litt. Fresen er ny malt og jeg har prøvd de fleste triks mtp høy og lav fart. Derfor har jeg tenkt litt på å kjøpe to trinns. Ikke bare for egen komfort men for kundene sin del. Det er tross alt de som betaler. Har sett på Westbjørn brukt s-2450 for å være tro mot forhandler. Og Dalen 2010. Men etter en prat med \&quot\;verksmester\&quot\; på zetor forhandleren så ble jeg frarådet begge to. ??? For svak motor mente han. Kan det stemme? Skjønner jo at ved store mengder eller tung snø så må farten reduseres. Men så lenge turtallet på pto er høyt nok så vil jo snøen komme ut!?! Viktigste er jo å få ett godt resultat, ikke hvor fort det går framover. Det han ville anbefale var en trejon optimal fres. Har til dags dato ikke hørt ett godt ord om trejon. Og jeg mistenker \&quot\;verksmester\&quot\; for å være litt partisk, da det for tiden sto en brukt trejon fres hos han.

Noen forslag eller erfaringer. Er det bare å gå i vei å handle to trinns å håpe på det beste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei,

 

Tokvam 240 er ideel til din traktor og bruk.

 

Sjekk pris og kontakt nærmeste forhandler.

 

Norsk kvalitet som yter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...