Gå til innhold

Valtra N101 Hi-Teck


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Vurdere å kjøpe en N101. Noen som har noen erfaring med denne traktoren? Jeg driver med melk kjøtt og en del korn. Har en Lamborgini på 90 hk nå som begynner å bli litt for lett for oppgavene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baglern_1
Hei. Vurdere å kjøpe en N101. Noen som har noen erfaring med denne traktoren? Jeg driver med melk kjøtt og en del korn. Har en Lamborgini på 90 hk nå som begynner å bli litt for lett for oppgavene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt valg, men ta med turbinkløtsj, suveren til laster arbeid o.l. + alt annet. Ingen over, ingen ved siden, vet at den typen har solgt bra, og lite tull med denne traktoren. 5 års garanti er og greit å ha med, selv om mange her på dette forum mener det koster, er det kun vanlig servise du må holde hos Valtra, og der er ingen egenandel. Har noen her i bygda som har kjøpt seg like, og er veldig fornøyd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert_1

Bare kjøp!

Har kjørt N111 en del, og for en traktor! Har alltid vært litt skeptisk til Valtra, og aldri følt meg skikkelig komfortabel i de, men med N-serien viser Valtra virkelig hva de kan!

 

Valtras lasterspak er fantastisk i bruk, eco-modusen er kjekk å ha, automatisk giring mellom hurtiggirene, twin-track, genialt vendegir +++

 

Det eneste jeg har å trekke på Valtra er de forbanna girstengene! At det er mulig i 2009 å selge noe så lite gjennomtenkt skjønner jeg ikke...

Men det blir andre boller nå som Direct og Versu kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må naturligvis ha girstenger for å skifte gir eller...hadde du tatt vekk deksel fra f.eks. JD hadde de hatt like lange stenger, men med Hi shift knappekløtsj går det som en lek, og det er iallefall driftsikkert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmer_1

har en N 101 Hi Tech selv og er faktisk godt fornøyd. har elektronisk lasterspak og har montert knapper til hutiggiret på utsida boksen til lasterspaken. da kan jeg kjøre å gire med lille finger og bruke lasterspaken med resten av handa.

du burde også foretrekke turbinkløtsj hvis du har +lasterkjøring, det er jeg veldig fornøyd med.

min svoger har en N121 hi tech som går endel i annleggsvirksomhet. han har plundret litt med at bremsene slites for fort....

du burde heller ikke ha større laster enn 45 på denne. er ikke rask med 55 laster!!!

alt i alt et fornuftig kjøp, lykke til.

skal du kjøpe ny eller brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp å kjøp!! ein kjempetraktor, har forgjengeren, ein 6550 04mod med laster... dette har vore ein kjempegod traktor, gått ca3000t nå, å har stort sett gått godt.. eg kan iallefall ambefale deg denne traktoren blankt!! men ta ein prøvetur å sjå at du føler dette er noko for deg først, liker du den betjeningsmessig, er det bare å handle!! Lykke til :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valtra er nok solide og gjennomprøvde traktorer som skaffer eieren lite bekymringer. 5 års garanti bidrar jo også til dette......

 

Men jeg synes Rune hadde et innlegg som pekte på de viktigste ulempene: Utdatert hytte, gammeldags gearkasse og kun 2 hastigheter på kraftutak!

For dette må man betale en alt for høy innkjøpspris, og noe av dette er nok på grunn av en 5 års garanti som jo koster Valtra penger.

De nye gearkassene kommer kun på modeller fra 133 hester (N121) og oppover (ikke på N101), så under dette vil de fortsatt være \&quot\;gammeldagse\&quot\; og dyre.

 

Min konklusjon: Valtra er et trygt valg som sannsynligvis gir få problemer og lite økonomiske overaskelser, men man får mye mer traktor pr. krone ved å velge andre alternativer og så tegner man maskinskadeforsikring etter 1-2 år. \&quot\;De ekstra\&quot\; servicekostnadene på Valtra vil i løpet av 5 år bli betydelige, og kunne dekke inn mange egenandeler!! (iallefall dersom alternativet kan være å ta mye av vedlikeholdet selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stomperud_1
Hva med å kjøpe en ny Lamborghini da? En R6? Egentlig er det en Agrotron - kjempetraktor, Valtra når den ikke til støvlene en gang!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamborghini er sikkert en bra traktor det og, men du bør kanskje sjekke annenhånds verdien da ser du hva som når hva til støvlene...Ingen traktor slår Valtra og JD i det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe godt valg, har e T151 og N121, kjempe godt fornøyd med traktora, bra forhandler med litt serviceinstilling, har både kjørt jd og nh i mange år og skal love deg att du spara mye tid inn mye tid på sleppe og skru gitt, så bare gå og handle gitt, men tell MB, bråka da itte så mye i serien, fint mæ litt motorlyd ama!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha!! lamborgini r6?? du som sier det, har sikker aldri sittet i en traktor en gang, kjørte nettop en slik på strøing, å for å si det mildt var det de største h...... av entraktor jeg har sittet i!! hurtiggirene giret ikke i revers, trekkstengene sluttet å virke når du kom opp i ca 20 km.t, å du måtte stoppe helt opp, å sitte å holde inne en talentløs knapp i ca 5-6sekund før det virket igjen, å oljeuttakene var alt for grovbetjent. uansett hvor lite jeg rørte armlenejoystikken, beveget aldri toppstaget seg mindre en ca 5cm, å girstanga sto jo pokkerivold langt borte, sånn at du måtte jo strekke deg unødig langt for å nå den! å hytta var jo på str med en fuglekasse, pluss at bakvinduet var veldig lite å dårlig utsyn, å bakrutepusseren dekket kun halve vinduet! så det var en traktor som ikke under en eneste forutsetning kan sammenlignes med en valtra!!! dessuten er det ikke mange som er solgt av disse, men står jo veldig mye av de brukt på finn.no, i forhold til hvor mange som er solgt!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest baglern_1
Ja. da ble det en Valtra n121 hi-teck. Ikke best på pris, men magefølelsen styre litt den også. Har tidligere hatt en valmet av den gode gamle typen (gul) og den greide vi ikke å slite ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...