Gå til innhold

Spørsmål New Holland 7740 SLE


Kruste_1

Anbefalte innlegg

Har nettop kjøpt en New Holland 7740 SLE, var ikke med noen bok med denne så har et par spørsmål.

Hvordan gløder man denne er det bare å sette på tenningen å vente på det berømte "poffet" som på gamle JD ?

Er digitale instrument på denne hvordan får man fram dieselmåleren ? trykker på knappen med dieselpumpe symbolet, men det skjer ikke noe.

Sikkert flere ting også, men får ta det etter hvert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

For å gløde denne må du vri nøkkelen "motsatt" veg,dvs. når tenningen er avslått skal du vri nøkkelen mot deg.Etter at du har vridd den helt mot deg kan du bare slippe den og et glødesymbol skal vise seg i instrumentpanelet,slukker etter noen sekunder og da starter den lett som bare det!Når det gjelder tankmåleren så skal den komme opp som en søyle til venstre på instrumentene,at den ikke kommer når du trykker på dieselpumpesymbolet var litt rart..Kan det være en feil med den knappen tro?Forøvrig så er dette en fantastisk god traktor,har hatt to av dem,den ene var pasert 17000 timer da den ble solgt.Knapt påkost i det heletatt bortsett fra normalt vedlikehold.Da disse kom tidlig på 90tallet var det få,om noen,kom var i nærheten av den brukervenligheten og komforten disse hadde.Etter datiden veldig stille arbeidsplass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten ekkel mistanke om at du må se deg om etter et annet instrumentbord.Disse er veldig enkle å ta ut,to skruer.Bare for å ha prøvd det,ta det ut å rengjør kontaktene på baksida.Ikke all verdens tro på at det vil gjøre noen forskjell men skader ikke å prøve da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk bryteren din. Skifter den symbol når du trykker på de forskjellige bryterene? Eller er hele "panelet" dødt? Nok med et trykk ja.

Siden du også har en diesellekkasje så har jo dette noe å si for måleren også, om hovedtanken blir tom så suger den jo automatisk ifra reservetanken :)

 

Nytt panel får du på økonomideler, evt prøv Heen og sjekk pris der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panelet virker det er bare det at det står "fast" jeg får ikke byttet fra tempvisning til dieselmåler når traktoren går.

Hvis jeg stopper traktoren og slår på tenningen så spretter tankmåleren frem.

Det er bare et par knapper som funker ser det ut som så jeg får nok se meg om etter et nytt panel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...