Gå til innhold

NH TS100A og PTO-trøbbel


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen der ut som har erfaring rundt kraftuttaktrøbbel på en New Holland TS100A? Jeg har en slik traktor.... Når den skal brukes til snøfresing, kobler kraftuttaket ut rett som det er (mildt sagt veldig irriterende). Ettersom dette gjentar seg, må jeg til slutt stoppe og starte motoren før jeg kan starte kraftuttaket på nytt (uten at hjelper særlig lenge). Det kan virke som at den ikke tåler motstand på PTO. Har hatt mekaniker fra merkeverksted til å se på saken, og startknappen for PTO ble skiftet. Den virket da (uten å teste med motstand på PTO). Trodde det ble bra da, men nei.... Når det skal freses, stanser kraftuttaket. Da må Valmet''n til....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen der ut som har erfaring rundt kraftuttaktrøbbel på en New Holland TS100A? Jeg har en slik traktor.... Når den skal brukes til snøfresing, kobler kraftuttaket ut rett som det er (mildt sagt veldig irriterende). Ettersom dette gjentar seg, må jeg til slutt stoppe og starte motoren før jeg kan starte kraftuttaket på nytt (uten at hjelper særlig lenge). Det kan virke som at den ikke tåler motstand på PTO. Har hatt mekaniker fra merkeverksted til å se på saken, og startknappen for PTO ble skiftet. Den virket da (uten å teste med motstand på PTO). Trodde det ble bra da, men nei.... Når det skal freses, stanser kraftuttaket. Da må Valmet\'\'n til....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok også at det heller mest mot kontaktfeil. Kraftuttaket slurer ikke når den møter motstand - det kobler bare rett og slett ut. Da må jeg slå av og på kraftuttaket igjen. Takker for svar:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Ola...

Artig du nevner det med viftereima.

Opplevde noe lignende for noen år siden på vår TS115 da jeg kjørte med slåmaskin.

Da viftereima blir for slakk lader traktoren ikke nok og enkelte elektroniske ting slutter å virke.

Det du kan gjøre når pto stopper er ganske enkelt å trykke på batteriknappen på dashbordet å se hvor mange volt det står i displayet.

 

Etter hva jeg forstod på han som hjalp meg gjelder dette visst også andre traktormerket.

 

mvh magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1
Naboen her har en TS110A der noe av det samme skjedde. Det var midt i soppsprøytinga så det passet såklart ikke med traktor uten PTO da. tror AK-maskiner var der raskt med prøvelampe og sjekka bryteren inne i traktoren, men fant ingen feil. Hvis jeg ikke husker feil var det bryteren for start/stopp PTO på bakskjermen det var noe feil med. Uvisst om det var irring, dårlig kontakt eller rett og slett ødelagt bryter.. Denne ble hvertfall byttet og alt fungerte glimrende etterpå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
Hei, problemet med pto kan komme av at hastighetsføler på pto ikke gjør jobben sin, traktoren må registrere at pto snurrer for at den skal fortsette å virke, ellers har jo bl.a. Henke et bra tips her, er jo litt utsatt bakpå skjærmene med alt av sølevann og dritt som hjulene hiver opp.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...