Gå til innhold

MF5455 eller JD5820


Gjest

Anbefalte innlegg

Valgets kvaler. Er det noen brukere av disse traktorer som vet smidig disse traktorene er på trange plasser? JD er kortere og har sikkert mindre svingradius, men MF med frisiktpanser er mer oversiktlig. Etter prøvekjøring så synes jeg MF har er mer lettkjørt. Prøvde da MF med Dyna4 og JD med el. vendegir.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgets kvaler. Er det noen brukere av disse traktorer som vet smidig disse traktorene er på trange plasser? JD er kortere og har sikkert mindre svingradius, men MF med frisiktpanser er mer oversiktlig. Etter prøvekjøring så synes jeg MF har er mer lettkjørt. Prøvde da MF med Dyna4 og JD med el. vendegir.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med \&quot\;caravan\&quot\;: Begge traktorene har sine pluss og minus, men mitt valg blir ganske klart MF

da denne totalt gir meg den største kjørekomfort.

Perkinsmotoren er ikke den mest moderne, men kommer nok snart oppgradert etter Tier3 så da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil minne om at MF`n har større\\romsligere førerhus,bedre inngang og bedre vendegirspak,såkalt powerkontroll på Dyna4. MF`n er vel i utgangspunktet ein litt større traktor enn JD`n,og Dyna4 ei mykjy meir moderne girkasse!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

jeg er jevnt over veldig fornøyd med min 5455, må dog bemerke at jeg har ikke verdens største drift, og bruker ganske mye entreprenørtjenester i tillegg, så det blir ikke \&quot\;hardtesting\&quot\; akkurat..

 

men, mf en er bygd som en større traktor, en klasse større, har bedre dreiemoment, mye større løftekapasitet, og mer vekt, ergo drakraft. den drar alt jeg har prøvd med letthet, er smidig(selv om jd en nok kan være enda mer manøvrerbar), og er framifrå som lastetraktor. vil tro du trenger bakvekt på jden lenge før masseyen. eneste store minus er slapphet når man kjører etter vei, men den må vel påregnes å bli bedre med flere driftstimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym
Er det noen som har erfaring med jd 5820 ell 5720,syns den virker som en ålreit traktor til en fornuftig pris for en som ikke driver så stort.?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt fornøyd med min 5720. Bruker den for det meste til brøyting og vedarbeid. God komfort, bra svingradius, bruker lite diesel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...