Gå til innhold

MF 4245 vs 4255


Gjest

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat anskaffet oss en MF 4245, men vi synes den er meget "dau". Riktignok har den laster og vi målte total vekten til ca 5 tonn.

Den skal være oppskrudd ca 10%.

 

Det er på høygir og i transport at den drar dårlig.

 

Naboen har en 4255 og den virker til og være mye sprekere. Oppover en slak oppoverbakke her går vår 4245 i ca 25-30 km/t mens naboens 4255 går lett i 40 km/t, dette med tom traktor.

 

Noen som vet hva som er forskjell på motor oppsettet på disse traktorene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Vi har akkurat anskaffet oss en MF 4245, men vi synes den er meget \&quot\;dau\&quot\;. Riktignok har den laster og vi målte total vekten til ca 5 tonn.

Den skal være oppskrudd ca 10%.

 

Det er på høygir og i transport at den drar dårlig.

 

Naboen har en 4255 og den virker til og være mye sprekere. Oppover en slak oppoverbakke her går vår 4245 i ca 25-30 km/t mens naboens 4255 går lett i 40 km/t, dette med tom traktor.

 

Noen som vet hva som er forskjell på motor oppsettet på disse traktorene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
er ikke helt sikker, men tror 55en har en annen turbo, en wastegate turbo noe som såvidt jeg forstår skal gi jevnere turboeffekt over hele turtallsområdet. ellers tror jeg ikke det er all verdens mekanisk forskjell på motorene, er vel stort sett softwaren som skiller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1
Forskjellen på MF4245 og MF4255 e turboen.. 55`en he wastegate turbo. og ei anna dieselpumpe. De e ikkje noke software på en sannn traktor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
Har du sett over luftfiltra, massey-man? det er nok til å tappe 10 gamp. når jeg tar service på traktorer merker jeg stor forskjell på tett og åpent luftfilter.ellers kan jo dislpumpa være demontert og satt inn på feil plass. prestige utgaven av disse har vel noe software til 3-punkt og gir, men ikke til motor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...