Gå til innhold

JD 6420 S - Motorlyd endrer seg ved belastning.


Tloko

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en 2006 mod. JD6420S. Når jeg kjører i motbakke eller belaster motor ved fek.s snøfresing blir motor lyd forsterket og får en grov lyd. Høres ut som om den går med frieksos eller som om luftfilter er tatt ut. Går tilbake til normal lyd når belastning avtar. Noen som kjenner til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke den modellen godt nok, men ville tippet på at det er litt boost-power som kicker inn ved behov.
Da blir de fort litt ekstra bøse i målet.

Samme som når opphavet sin 6150R (eller noe slikt) blir piska litt av undertegnede, da gønner den på med eksosrensing, slik at katalysatoren blir brent rein, da er det også rimelig bøs i målet.

Men som sagt, er ikke 100% sikker på om det er boost funksjon på disse, men det er nærliggende å tro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk første del av eksosen rett etter turbo og rett før lyddemperen. Den kan spjære. Men da åpner gjerne ikke spjæringa før det er bra med trøkk. Du ser også tegn til dette om det er sot nedover motoren på venstre side, ved diesel-inn og filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...