Gå til innhold

hydraulikk john deer 1630


Gjest

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg er veldig fersk traktoreier og det har oppstått et problem med hydraulikken, så jeg lurte på om noen her har noe erfaring med følgende symptom: når traktoren blir varm så mister jeg servoen og frontlasteren har ingen kraft, vinsjen bak synker også da ned,hvis jeg stopper den og lar den stå i ro i 10min, så virker alt normalt igjen en liten stund.Takknemlig får svar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har du sjekket hydraulikkolje nivået?

 

Når olja blir varm så blir den mer tyntflytende, da kan det være at den har for lite olje.

 

Kjenner ikke den traktoren så vet ikke hvor du må sjekke det/eventuelt hva annet det kan være, er et svar på mer generelt basis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette skjer når traktoren og olja blir varm kan det virke som det er hydraulikkpumpa som er dårlig. Men det høres ekstremt ut at du mister all kraft, men likevel får den tilbake igjen etter bare 10 minutter. Tror likevel at det kan være pumpa som ikke vil mer. Har opplevd lignende selv, men traktoren måtte stå atskillig lenger enn 10 min.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 6 år senere...

Jeg hadde en 1140 med samme symptomer. Først begynte front laster en og hakke, og etter hvert mistet jeg servo og bremser. Fk sa det kunne være inv lekkasje, sprukket rør inv. Min traktor delte de og fant en splint som mangler. 500 kr i deler og 10.000 i verksted for 15 - 20 år siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...