Gå til innhold

Har noen her erfaringer med case 5150? eller rett og slett 51 seri`n..


Gjest

Anbefalte innlegg

Eg her kjøpt meg ein case 5150 pro, 1998 modelen..Derfor lurer eg på om det er nokon her som har erfaring med disse traktorene? Svake punkt, og positive punkt.. Einaste e veit så er feil er at pingong og kronhjule rykk med dålig tilhenger brems på ein heger med mange tonn på..Vist du kjører lang transport..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Eg her kjøpt meg ein case 5150 pro, 1998 modelen..Derfor lurer eg på om det er nokon her som har erfaring med disse traktorene? Svake punkt, og positive punkt.. Einaste e veit så er feil er at pingong og kronhjule rykk med dålig tilhenger brems på ein heger med mange tonn på..Vist du kjører lang transport..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runeav_1
Hadde en 5150 pro 1997.Hadde den fra 98 til 04.kjøpte da mxu 135.5150 var stilt opp til 170 hk.solgte den på 5ooo timer.Ikke ei krone i verkstedutgifter,men jeg er veldig nøye med vedlikeholdet.Det beste Case har laget.Kjenner en som har en 5130 1991 som er gått 25000 timer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har en 5150 som jeg kjøpte brukt.Den har gått 8300 timer så langt med minimale kostnader. Forrige eier skiftet stikkaksel i forakselen,det er det eneste den har vært på verksted for.

Er man nøye med vedlikeholdet er dette noe av det mest driftsikre som er å få.Kjenner flere som har traktorer i 5100 serien som har gått mange tusen timer med minimale reperasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
51 serier er en av de aller mest solide og driftsikre traktorene som noen gang er produsert uavhengig av merke. dessuten var de jo veldig tidlig ute med hydr vendegir på rattet. spakene til spoleventilene er også perfekt plassert. eneste negative jeg vet om er at støynivået kanskje er noe høyt.. men så låter jo cumminsen veldig fint da!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Eneste er vel som Oddvin sier at diffen kan ryke,og så har jeg hørt om enkelte som har ødelagt kløtsjene på hurtigirene. Men det er vel som oftest traktorer som det er tatt ut myr mer effekt av enn anbefalt tror jeg. Som dka sier så er nok støynivået i høyeste laget,men man kan ikke glemme at dette er traktorer som ble utviklet på siste del av 80 tallet.Jeg bytter ihvertfall ikke ut cumminsen mot det som sitter i Mc Cormick opp til 130 hk ihvertfall...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
Noen har slitt ut flerplatekløtsjene til hurtiggira, oftest etter oppjustering på effekt/max turtall. case-verkstedene pleide visstnok å justere ned turtallet vis de var tukla med på de traktorne som var innom verksted, det samme gjelder da også mx-serien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runeav_1
Det var noen som hadde problem med at kraftuttaket stoppet av og til når du satte vendegiret i revers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Anonym
Har selv kjørt 5140 en del. I grunn vanvittig god å kjøre med, selv med tanke på at den jeg har kjørt mest er over 10 år. Som noen har nevnt tidligere har Cumminsmotoren vanvittig grom låt:) Eneste negative syns jeg må være at vendegiret er litt for brått. Vet ikke om det finnes noe instillinger på dette, men jeg tviler... Vi har også hatt noe problemer med at trekkroken henger seg opp og ikke vil løse seg ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
eg hadde ein 5150 1994 mod,som var gått 4500 timer før eg solgte den.det som var problem med den var svake bremser .ellers så var det ein sikker traktor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1
51 serien har svakheter med brytere på powershiften under hytten, når disse bryterene ryker får du ikke kjørt. momentplaten på gearkassen har også en tendens til og kunne ryke. men 51 serien er trekkvillige traktorer med relativt god standard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå tuller du andreas sitt ingen bryter under hytta som du sier det er helt feil, du sier mye rart i dag er du en zetormann, slår aldri feil de med zetor er liksom ikke som ale andre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...