Gå til innhold

Girproblemer Massey Ferguson 6255


Gjest

Anbefalte innlegg

Fikk i dag feilmelding på giringen på traktoren. Rød trekant i displayet og traktoren ville ikke gå i gir. Så plutselig virket det fint igjen en stund også kommer den hersens trekanten igjen. Feilen kommer og går. Hva kan dette være?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fergus6255_1
Fikk i dag feilmelding på giringen på traktoren. Rød trekant i displayet og traktoren ville ikke gå i gir. Så plutselig virket det fint igjen en stund også kommer den hersens trekanten igjen. Feilen kommer og går. Hva kan dette være?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1
Har du sjekket oljenivå,byttet olje og filter? Clutshen løses ut av oljetrykk, så jeg vil tro den ikke får olje fram til clutshen viss det er gruppegirene som er vanskelig å få i gir.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fergus6255_1
Den kommer nesten rett fra service hos Eik så oljer og filtere er nye. Oljenivået er som anbefalt (litt over). Når jeg setter vendegiret frem eller tilbake så reagerer den ikke alltid og da kommer det en lampe istedefor at den går i gir. Men som regel er det bare og prøve på nytt noen ganger så kommer den. Girkassa ble overhalt for 68 000kr i fjor høst og den har ikke gått mange timene etter det. Skal høre med eik hva det kan være men tenkte jeg skulle spørre her inne hvis noen har vært borti det samme.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1
Ok,så det er vendegiret altså. Hadde problemer med vendegiret på vår 4270 i fjor høst,men da motsatt av ditt problem: Den ville ikke gå i fri da kom det også en varsellampe fram.Byttet selve spaken så var problemet løst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fergus6255_1
Må si det i ferguson sitt forsvar at det var brukeren og ikke traktoren som gjorde at kassa røyk!! Var en litt uheldig situasjon. Siden det er rødt det går i her på gården så kan jeg nesten ikke snakke nedsettende om merket. Har inntrykk av at 62xx serien til massey skal være så si feilfrie.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5445_1
Sjekk kontakt fra vendegiret.Opplevde att den hadde raklet opp etter å ha skiftet bryter på clutshpedal uten resultat.Dette var på MF5445 dyna 4.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Får du ikke feilmelding som forteller hva det er da? Blinker varsellampa? I tilfellet ja, hvordan.

Oppstår feilen når du bruker kløtsjpedalen og ikke vendegirspaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fergus6255_1

Lampa begynner og lyse konstant de gangene den ikke går i gir. Om jeg bruker pedalen eller spaken på rattet har ikke hatt noe og si. Ikke det jeg har tenkt over ihvertfall. Leste i instruksjonsboka at det var feil på autotronic. Mener det var det det sto. Har ikke brukt den omtrent etter feilen dukket opp.

 

Skal ringe eik i morgen og høre med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Ove_1

BOC el TOC brytern som er treig/slitt. Å da får ikkje hjernen rette signala,og da tror den at traktoren står i fri.

BOC-brytern koster ca 600 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fergus6255_1

Takker for tips/svar. Er dette noe man får skiftet selv? Jeg er ikke flink til såntno så må være veldig enkelt skal jeg få det til.

Skotter endel på tolmodighet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fergus6255_1

Opdatering. Var ute og prøvde den nå og den virket knirkefritt. kjørte frem og tilbake mange ganger og benyttet både fot og hånd clutsh. Kan det være at det har gått varmt? Veldig mye småkjøring frem og tilbake og lirke seg frem med clutshen når feilen oppsto. Sto forresten ganske skakt da feilen oppsto første gang med nesa nedi ei dump som jeg skulle rygge ut av og lasteren full av tømmer på kloa. Jeg har kun kjørt gamle mekaniske traktorer før og har fint lite greie på detta moderne greiene.

 

Realt med det gamle der du pusser tenna og smakk står den i gir og da skjer det noe. Slipper og stole på at releet gjør det det skal eller at ventilen åpner/lukker. Eller at hjernen får de beskjedene den skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...