Gå til innhold

Ford 4600 - Hydraulikk, liten lekkasje


Henning F

Anbefalte innlegg

Som skrevet i tidligere emne har jeg skaffet meg en 76`modell Ford 4600.
Tusler og går som ei klokke og alt virker som det skal, inkludert hydraulikken som løfter og pumper jevnt og uten sig.
Men på uttaksplaten (hvis det er riktig navn) pipler det noen få dråper hydraulikkolje ved en skrue/bolt når jeg aktiverer/trykksetter uttakene med spakene. Har to doble uttak bak og frontlaster. 
Dråpene med olje kommer fra skruen som i instruksjonsboka er beskrevet som "bypass-ventil".

Spørsmålet mitt er om dette er noe jeg bør bry meg noe særlig om, og om det er enkelt å gjøre noe med ved å f.eks bytte en o-ring eller pakning? Kan disse skruene/ventilene tas ut utenfra eller må jeg eventuelt ta av denne platen for å komme til? Prøvde å skru den helt ut i men den stanset etter hvert og jeg turte ikke bruke noe særlig makt på den.
Har skrudd mye på biler opp igjennom, men både traktor og hydraulikk er helt nytt for meg.

Bør jeg bare overse dette og kose meg med en gammel traver til hobbybruk som funker som den skal, eller er det noe jeg bør fikse nå før det blir eventuelt blir værre? (Skjønner jo at den ikke blir bedre med tiden heller :) )

Traktoren brukes til mindre vedkløyving og brøyting og vedlikehold av gårdsveien.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...