Gå til innhold

Førersete til Fendt 305


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en Fendt farmer 305 Ls hjemme som vi har hatt siden den var ny. Traktoren er fra 1982. Førersetet har vi ikke skiftet ennå. Det er brunt, gammelt og litt hardt. Trenger andbefalinger til et nytt og komfortabelt førersete med armelende. Tenker en pris på under 7000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har en Fendt farmer 305 Ls hjemme som vi har hatt siden den var ny. Traktoren er fra 1982. Førersetet har vi ikke skiftet ennå. Det er brunt, gammelt og litt hardt. Trenger andbefalinger til et nytt og komfortabelt førersete med armelende. Tenker en pris på under 7000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det spiller kanskje ingen rolle om jeg skal ha mekanisk eller luftfjæring på setet. Armelene trenger vi kanskje ikke, men det hadde vært fint med det.

Ja, hvorfor ikke bruke over 10 000.- på et godt traktorsete?

 

Har vært innom \'\'\'\'bye.no\'\'\'\' før og ser ut til at det er godt utvalg av traktorseter der.

 

Takk for svar tracker! Er veldig takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei igjen.

 

Takk for svar!

tracker: Andgående ditt første innlegg. Jeg skjønnte ikke hvilket sete du mente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1

Har ikke klikket inn på linken til \&quot\;tracker\&quot\;, men horisontalfjæring er et minimum mener jeg. (setet fjærer fram og bakover i tillegg til opp og ned). Kan selvfølgelig også låses. På JD premium traktorer (har ennå ikke sett det på andre traktorer selv om de har Grammer sete de også) så har du sidefjæring i tillegg til opp/ned og fram/bak, og har du først prøvd det så vil du ikke ha noe annet.

 

Forøvrig må du jo selv vurdere om det er verd å kjøpe med luftfjæring. Er det sjåfører i mange forskjellige vektklasser er det nok å anbefale da de er mye lettere og raskere å justere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Da har \&quot\;noen\&quot\; lagt på prisene betydelig i det siste, eller endret vareutvalget... Er ikke lenger siden enn 2008 jeg kjøpte et Maximo XL luftsete for 9.690,- (riktignok på kampanjetilbud hos FK, men likevel...). Dette hadde riktignok ikke sidehorisontalfjæring som standard, men fantes som ekstrautstyr til ca. 2.000,-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest tracker_1

Det minste sete du får i Maximo serien m/luftfjæring heter Maximo Comfort. Det er ikke så mye mindre enn et Maximo XL, eller Professional som det heter nå.

 

Du kan jo sjekke målene her =====&gt\; http://www.grammer.com/german/2308/ og sammenligne med setet som du har i 305`en. Kan vel bli problemer med betjeningen av krysspaken på høyre siden hvis det er for bredt sete.

 

Du får kjøpt alle typer Grammer seter gjennom FK-butikken, bare å oppgi delenr. fra katalogen :-)

 

http://www.grammer.com/fileadmin/user_upload/ressourcen/images/produkte/Prospekte_deutsch/Landmaschinen/Maximo_evoACT_dt.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig at høyden på setet blir riktig.

Enkelte seter har dårlig med høydejustering, og du farer til værs når du justerer inn setet i forhold til riktig kroppsvekt.

Så sitter du der da, og dingler med beina..

La forhandleren finne et sete som er gjort for traktoren.Det har ikke jeg gjort. Det ble et kampanjesete, og det angrer jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for deres svar.

 

@ tracker\; Kommer alle Landbrukssetene fra Grammer som luftsete/luftavfjæret unntatt UNIVERSO?

 

@ ravi\; Jeg har skjønnt at det er viktig med høydejustering på sete. Må bare si at jeg lo da jeg så at du hadde skrevet: .............. Så sitter du der da, og dingler med beina..

 

Hilsen MW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

\&quot\;Kommer alle Landbrukssetene fra Grammer som luftsete/luftavfjæret unntatt UNIVERSO?\&quot\;

 

Nei ikke alle. Jeg så litt på dette setet\;

http://www.grammer.com/fileadmin/user_upload/ressourcen/images/produkte/Prospekte_deutsch/Landmaschinen/Compacto_rev_dt.pdf

 

Dette er et kompakt sete med luftfjæring og horisontalfjæring. (Compacto Comfort W) Det er smalere enn Maximo.

 

Vær oppmerksom på de litt rimeligere modellene så er ryggforlenger, armlener, osv. ekstrautsyr. Sikkerhetsbelte må bestilles ekstra uansett modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkuratt dette setet jeg så på. Ja, det er smalere enn Maximo.

 

Sammenlignet de minste setene fra Maximo med det setet som jeg har i dag i 305\'\'\'\'. Resultatet ble at en spak på høyere side av setet (når vi sitter inne i traktoren) , kommer til å sitte under seteputa viss jeg hadde hatt en maximo der.

Har ikke sammenlignet Compacto comfort W med setet som er i traktoren min, men sammelignet Compacto comfort W med de minste setene i maximo. Resultatet her ble at Compacto er mindre enn maximo på kanskje nesten alle stedene. Jeg synes dette setet ser ganske så greit ut.

 

Nå som jeg har kjøpt meg en Valtra N 92 i 2010, kjører jeg ikke like mye i Fendten som jeg gjorde før. Nå kjører jeg ca rundt 100 timer i 305\'\'\'\'. Så jeg trenger ikke et kjempe comfort sete viss du skjønner hva jeg mener.

Jeg lurer litt på hvor prisen på et sete står. Fordi det står ikke noe pris der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...
Gjest tracker_1
Hvis du ikke har kjøpt sete ennå så har FK grammer til 8500,- eks. mva, inkludert setebelte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Har nå endelig kjøpt nytt luftsete til traktoren, det ble en Grammer MSG95, nesten identisk med Maximo Comfort bare litt smalere i størrelse. Har nå rullebelte for sikkerhet og horisontalfjæring for ekstra komfort. Kjøpte gjennom FK-butikken. Så nå er den klar for 36 nye år :)

Mvh MW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...