Gå til innhold

540E pto


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Stemmer som Rune sier. E tror jeg står for Economic. Effekten på uttaket blir lavere men det er ment på utstyr som ikke trenger mye effekt som for eksempel sprøyter o.l.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Gjest Anonym
Lurer på om man kan kjøre med 540E på forhøsting av gras. Taarup 1.35 med mf 5440. Hører noen sier det ikke er bra for traktoren...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1

Husk å tenk litt dreiemoment da, ved bruk av 540E eller 1000 på eldre redskap.

Lavere turtall og stor motstand er skummelt for gamle snøfresere osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Går helt fint å kjøre en Serigstad FS 134 med 540E på en JD 5100R. Da går motoren med 1700 omdreininger, og det er ingen problemer med at traktoren blir for svak. Her kunne dreiemomentet blitt problematisk, Henke, hvis traktoren fikk for lavt turtall og ikke dro skikkelig. Det er grunnen til at 1000 omdreininger blir uhøvelig å bruke på 540-redskap, siden traktoren bare vil gå på litt mer enn tomgang. Da er det ikke bra for traktoren, Lurleif. Så lenge motoren har tilstrekkelig turtall er det bare å kjøre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Kjører så å si alt på 540E, suverent på fks rundballepressa. Mindre bråk,lavere forbruk å mindre svingninger i turtall. Dette pga at en får utnyttet dreiemoment til motoren bedre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Kommentar til Henke. Så lenge du har 540 omdreininger på kraftuttaket blir det ikkje større belastning på redskapet om du kjører motoren med redusert turtall. Auker du til feks 600 omdreininger på kraftuttaket reduserer du faktisk momentet på redskapet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Eldre MF-modellar var berre utrusta med 540E på kraftuttaket. MF 35 har 540 ved 1500 o/min på motoren. MF 35x og 100-serien ved 1700 o/min.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym
Er det nokon som har prøvd å køyre på 1000 omdr. med Taarup 135 på ein 100 hk traktor. Greier den å dra haustaren då??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...