Gå til innhold

1959 Massey Ferguson


Gjest

Anbefalte innlegg

Har sett litt på en traktor (AutoDB-kode: 1001666)

 

Den beskrives slik: Bensintraktor selges med laster og ei lita skuffe.

meget bra traktor med bra kjettinger.

Nye framdekk, lite brukt bakdekk.

Traktoren er nylakkert.

 

Utifra bilder ser det ut som traktoren er utstyrt med eksosanlegg fra bil, men er sikkert på bærtur her.

 

Er en slik traktor brukanes til lett brøyting på gårdsplass og lettere jobber om sommeren? Samt til noe vedarbeide?

 

Burde kanskje heller ha satset på noe større. Her er jeg veldig usikker men har fått det for meg at en dexta vil duge om jeg ikke må opp på en Mf135...

 

(Maser fælt nå...på en side som kanskje er mer rettet mot mer næring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på en traktor (AutoDB-kode: 1001666)

 

Den beskrives slik: Bensintraktor selges med laster og ei lita skuffe.

meget bra traktor med bra kjettinger.

Nye framdekk, lite brukt bakdekk.

Traktoren er nylakkert.

 

Utifra bilder ser det ut som traktoren er utstyrt med eksosanlegg fra bil, men er sikkert på bærtur her.

 

Er en slik traktor brukanes til lett brøyting på gårdsplass og lettere jobber om sommeren? Samt til noe vedarbeide?

 

Burde kanskje heller ha satset på noe større. Her er jeg veldig usikker men har fått det for meg at en dexta vil duge om jeg ikke må opp på en Mf135...

 

(Maser fælt nå...på en side som kanskje er mer rettet mot mer næring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Bare mas i vei du, det er det dette forumet er her for :-)

 

Tror nok du har rett i at eksosanlegget er fra en bil, men det har lite å si så lenge det sitter på traktoren, og det ikke er lekkasje på det. Tenkte du å brøyte med lasteren og skuffe, eller skal du bruke bakmontert skjær på den? Den er jo sikkert brukandes til det, men du må nok spandere på deg noen gode kjettinger. Den duger nok sikkert til kappsag og klyver og. Jeg regner med at det er bare et enkeltvirkende uttak bak. Hvis alt fungerer er den nok sikkert verdt pengene, jeg har sett verre eksemplar til høyere pris enn dette.

Sikkert andre her og som har mer greie på denne traktoren enn det jeg har :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å bruke et skjær bak til snøen ja og eventuelt lempe det vekk med skuffa om det skulle bli nødvendig. Må også si at gårdsplassen er ikke Så stor, men den er stor nok til at jeg ikke gidder å bruke rå muskelkraft.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest larsen_1
glemte og si at lasterene på sånne 2 hjulstrekkere er bare bortkasta. man må jo ha et stort lodd bak for og få grep på bak hjula.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har kikka på annonsa.

 

Dette er ein Ferguson gråtass 1956-modell eller eldre. Traktoren er grei og snerten til småskjøring. Men det finst betre egna traktorar til brøyting.

 

Denne traktoren har eintrinns kløtsj. Du må sette girstanga i fri og sleppe opp kløtsjen for å få løfta skjæret/lesseapparatet. Ved rydding av ein gardsplass må du gjere dette ekstraarbeidet ein del gonger før du er ferdig.

 

Til brøyting ville eg ha kjøpt traktor med totrinnskløtsj. Dvs MF 35 eller 135. Då fungerer hydraulikken når 1.trinnet er fråkobla. På andre merke er hydraulikkpumpa kobla til motoren, og er uavhengig av kløtsjen.

 

På finn.no vil du finne fleire traktorar som kan vere greie til ditt formål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med de andre her.Bensindrevne traktorer er det ikke mange som bruker til arbeid i dag p.g.a att de blir for dyr i drift.De egner seg best som samle/oppussings objekter.

I tillegg til David Brown,MF og Ford.Kan Volvo og International være værd og se på.

Enig med \&quot\;larsen\&quot\; att laster på de mindre 2 hjulstrekkerene er bortkastet og i tillegg fordyrende.Får mer traktor for pengene med og kutte ut lasteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...