Gå til innhold

Igland 4101 med radiokontroll


Gjest

Anbefalte innlegg

I lengre tid nå så har det vært slik at jeg må holde inne utløserknappen for å kunne dra ut vaieren. Hva kan være årsaken til dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristan
I lengre tid nå så har det vært slik at jeg må holde inne utløserknappen for å kunne dra ut vaieren. Hva kan være årsaken til dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjøl en igland 5001 med radio. Må smøre litt olje på staget som styrer utløseren helt i framkant. Skal ikke så mye til før det glir lett. Må gjøre det ca en gang i sesongen. Er ellers veldig fornøyd med vinsjen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristan

Olaf har rett igjen, tusen takk, trodde jeg hadde smurt da jeg skiftet vaier.

Er veldig fornøyd med vinsjen men instruksjonboka kunne nok ha vært bedre med flere ord, for eksempel justere klutsj 1\; stopp motoren 2\; ta av deksel 3\; juster klutsj 4\; monter deksel 5\; start motoren 6\; kontroller klutsj.

Hvem er det som blir klokere av noe sånt da? Sendte mail til Igland men ble ikke noe klokere av det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristan

Hvorfor er det ikke tillaget hakk for å hekte på snarekjetting midt på vinsjen? Det første en vinsjer frem havner som regel på midten og der er det ingenting å feste i, bortsett fra vaieren da men den skal jo brukes flere ganger.

Bremsefjøra har jeg strammet så mye nå at skal jeg stramme den mer så må jeg skaffe meg lengre pipe. Hadde det hjulpet om jeg slakket den helt når den ikke skulle brukes, slik at fjøra fikk strekke seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristan
Nei, den neste innvinsjingen kommer alltid på siden av den første, der det er ledig plass. Den siste innvinsjingen kommer gjerne oppå det første og får henge i vaieren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...