Gå til innhold

vifte varmeapparat valtr 6800


Gjest

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som har vært borti at vifta i varmeapparatet begynner å lage ulyder i form av tørt lager, eller lignene?? Er det noen muligheter for å smøre opp noe, eller må jeg rett å slett bite i det sure eplet å kjøpe meg ei ny vifte..noen som har hatt samme problemet der ute??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er noen som har vært borti at vifta i varmeapparatet begynner å lage ulyder i form av tørt lager, eller lignene?? Er det noen muligheter for å smøre opp noe, eller må jeg rett å slett bite i det sure eplet å kjøpe meg ei ny vifte..noen som har hatt samme problemet der ute??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå som regel laga så snedig at en må skifte hele klomsen. hvis du er riktig hendt kan en nok demontere og skifte lager, men den er nok tenkt skifta komplett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en gammel svensk bil med samme problem en gang. Der var det en tapp i motsatt ende av motoren som laget lyd. Litt litiumspray eller tilsvarende gjorde det stilt en mnd om gangen, tror je det var.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RV: Helt enig. Jeg ville byttet den ut med en Fendt 926. Den fungerer nok litt bedre enn valtra 6800. Dumå selge valtran og kjøpe fendt. valtra er no dritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hugsa på ein gammal Ford Granada eg hadde ein gang i tida,tok ut vifta,kanskje 1 gang i året og smurde lagrene,så var den god som ny,ei stund. Finn vifta,og spray f.eks 5-56 i/på lagrene,så blir det nok stillt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Kjøp ny, de er ikke så dyre på økonomideler og torp. Må ha ev taket uansett, og da er det liten vits å bare smøre litt. Til dere som ikke har prøvd litt oppskrudd 6800, den går noe j.......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ny viftemotor!! bare tull og smøre lager som allrede har gått. Ville byttet den snarest så mulig hvis den begynner og gå tungt kan det bli for varmt rundt bryteren og da må man bytte den også. Og da blir det enda flere sure epler he he den syns jeg var god. tenk på de valtra som må kløyves og bytte startkrans. Og ja disse går bra..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er synd at noen er så useriøse.

Jeg anbefaler deg og bytte motoren komlett,du må demontere instrumenrpanelet også lure ut motor med vifte.

Ikke spray og smør den da det lett drypper olje ned på varmeapperatregister.Pyton.

Ellers vil jeg bare si lykke til vidre med en sliter av en valtra.Har selv en 6650 og to fendt det meget brae maskiner alle sammen til sitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en 6400 hvor vi har en ulyd i vifta som kommer og går. Den kommer enkelte ganger når det er kaldt, men går over etter ei stund. Denne har vært slik i mange år.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...