Gå til innhold

Arbeidslys traktor MF 375


Gjest

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte ut min slitte arbeidslys på traktoren, både foran og bak. Halogen blir i dyreste laget, så jeg lurer på om noen har gode/dårlige erfaringer med Hella Modul 70 eller Ultra Beam FF. Nå bruker jeg std billigræl, men de har begynt å lekke, samt at et par glass har sprukket...

 

Vurderer også å montere et par Modul 70 lys over marklyktene foran, da jeg synes taklysene gir mye gjenskinn i panseret, samt at de ikke lyser spesielt mye foran traktoren. I tillegg kommer somregel lasterkoblinger ol. i skyggen fra både taklampene og de ordinære frontlyktene. Vil tro at man får bedre lys her med ekstra arbeidslamper plassert over marklyktene. Dette ser jeg er vanlig på nyere traktorer og lurer derfor om en plassering her er fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oddski_1

Vurderer å bytte ut min slitte arbeidslys på traktoren, både foran og bak. Halogen blir i dyreste laget, så jeg lurer på om noen har gode/dårlige erfaringer med Hella Modul 70 eller Ultra Beam FF. Nå bruker jeg std billigræl, men de har begynt å lekke, samt at et par glass har sprukket...

 

Vurderer også å montere et par Modul 70 lys over marklyktene foran, da jeg synes taklysene gir mye gjenskinn i panseret, samt at de ikke lyser spesielt mye foran traktoren. I tillegg kommer somregel lasterkoblinger ol. i skyggen fra både taklampene og de ordinære frontlyktene. Vil tro at man får bedre lys her med ekstra arbeidslamper plassert over marklyktene. Dette ser jeg er vanlig på nyere traktorer og lurer derfor om en plassering her er fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes xenon-kit for innbygging i eksisterende lamper. Disse er ikke så dyre lenger. Mellom 1000 og 1500kr per sett. På E-bay får man de fra rundt 3-400 og oppover.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oddski_1
Må man ikke øke tverrsnittet på ledning ved overgang til xenon, da disse visstnok krever høyere startstrøm?. Eller ordnes dette i tenneren på xenonkampa?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke nødvendig. Det er bare å koble rett på eksisterende ledninger. Har montert fler av disse både i bil og arbeidslys. Xenonpæra genererer samtidig mindre varme enn andre pærer, så reflektoren i lampa holder dermed lengre. Eneste man må passe på er hvis man monterer xenon i nærlys, da må man ha automatisk nivåregulering og lyktespylere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1

Øyvind..:

Har du nokre erfaringer med å ettermontere exenonkit i arbeidslys? Type som er best osv...

 

Lysbilde kontra vanleg H3 pære.

 

Vurderer å montere på vår MF 6265 i front. Har orginale Hella exenon som skal på bak, men desse hadde en anna pris enn desse Exenonkitta som finst på alle gatehjørne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har montert i noen. Men har ikke noen forutsetning for å si hva som er bra eller ikke, når det gjelder forskj. merker. De jeg har montert mest av er produsert i kina på lisens fra Hella. Dvs. så godt som fullgod hella-kvalitet til en brøkdel av prisen.

 

Lysbildet tror jeg er noenlunde likt. Det er vel reflektoren som avgjør det?

 

På noen av xenonkitta er bakdelen av pæra lengre enn vanlige pærer(de bygger lenger bakover). Da kan det bli ett problem hvis kittet skal monteres i ei lampe som det er dårlig plass i. Så det kan være en fordel å finne ut hvor mye plass du har inni lykta og hvor mye den pæra du skal ha bygger ut,før du handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest eirsau_1

Heisann!

 

Jeg har kjøpt et HID kit og fått det problemet med at pæreholderen er fo lang til orginallampa (MF 3000) Austria eller no\'\'\'\' slikt står det på den.

Har noen peiling på hvilke lamper jeg skal kjøpe som har litt dypere kåpe, slik at det passer bedre, er ikke snakk om mye, vil tippe en 0,5 cm.

 

Prøvde med noen Hella 5060 lamper, de hadde en idiotisk bøyle man måtte feste over pæra, så de var helt ubrukelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...