Gå til innhold

4hjulstrekk Valmet 865S


Gjest

Anbefalte innlegg

Har et problem med min Valmet 865S.

Jeg får ikke koblet ut 4hjulstrekket. Noen ideer om hvordan jeg kan få fixet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har et problem med min Valmet 865S.

Jeg får ikke koblet ut 4hjulstrekket. Noen ideer om hvordan jeg kan få fixet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Sjekk først spakoverføringen på utsida. Se etter så du itte har kjørt i skauen og tredd en stokk oppunder og bøgd noe. Om armen beveger seg så sjekk at akselen inni spaken også blir med. Armen er tredd innpå en aksel og slått en spennstift tvers gjennom. Er stiften av så går armen bærre rundt på akselen.

Får du ikke beveget akselen så er feilen inni kassa.

Tapp olja av girkassa og skru av lokket på høyre sida hvor girspakene går inn. Lokket er omtrent så stort som et A4-ark. Der ser du klokoblinga for 4WD helt i bunnen, som hanskje har kilt seg fast. Eller du kan ha knekt armen som beveger den fram å tilbake. Det går an å ta av mellomakslingen og dra 4WD akslingen framover mens drevene ligger att inni kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg får til å røre spaken, men uansett hvor mye jeg trykker den inn så holder det seg innkoblet.

Den går like mye ut og inn som vanlig, har sett etter en annen likens traktor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ja, hviss akslingen inn i kassa da beveger seg, så er det en ting å gjøra: Av med høgre bakhjul, av med olja og av med lokket.....

OBS: Husk å sette girstengene i fri før du drar ut lokket. Da går lokket lettere både av og itte minst på igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...