Gå til innhold

Utrolig men sant


gil_1

Anbefalte innlegg

I midten av januar sendte jeg en mail til en lokal Eikselger der jeg ba om et tilbud på rundballepresse og pakker. fikk umiddelbart svar om at det skulle han se på over helgen. Etter en måneds venting uten å få noe tilbud henvente jeg meg til det lokale Eiksenter med spørsmål om han var syk, men det var han ikke, han hadde bare GLEMT henvendelsen, noe han selvsagt beklaget, men det er vel nesten unødvendig å si at det vart ingen handel.

Jeg handlet med en konkurennt, men jeg hadde behov for frontvekter til min MF så jeg spurte om han kunne skaffe meg det. Det kunne han, og han foreslo til og med at han kunne undersøke om noen Eiksentre hadde liggende noen, de er visst forholdsvis dyre å bestille fra Danmark

 

Når jeg så for 14 dager siden ville sjekke om de var kommet viste det seg at de ikke var bestillt engang, men at de kunne bestilles umiddelbart. Det vart gjort, men det kom selvfølgelig feil type, så nå er jeg i den situasjonen at jeg kanskje må utsette slåtten til de kommer

 

Det er nærliggende å tro at jeg skal straffes for å handle med konkurennten, for vekter bestillt i februar burde kunne leveres i mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det var en utrolig historie. Lurer på hvor lenge Eik \&quot\;har råd\&quot\; til å ha sånne ansatte.

Vet ikke om mail henvendelse var problemet i din sak, men har selv sendt en mail for en uke siden om forespørsel på deler til en gravemaskin(verdi deler ca kr20000), men har ikke hørt et ord enda.

Delene er dermed bestilt fra annen forhandler, som tar en \&quot\;på alvor\&quot\;.

Virker som mange ikke ser på mail som \&quot\;seriøst\&quot\; nok til og prioriteres.

Jeg bruker ofte mail, da det passer bra og kunne sette seg ned utenom vanlig arbeidstid (7-16), og kunne gjøre forespørsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest VaffelX_1

Hei jeg blir bare trist når jeg leser dette, men må inrømme jeg blir litt glad også! For jeg har et svært anstrengt forhold til EIK spesielt i Stokke. Jeg har en utrolig lang å trist liste over saker med dem, men startet med at jeg kjøpte en brukt MF som hydraulikk pompa var gåen på. Jeg betilte en ny pompe på eik. Jeg lurte på om jeg kunne få tegningene på hvordan man byttet den. Den kunne de ikke gi meg, men jeg var hjertelig velkommen til å sette den inn på verkstedet så kunne de gjøre det for meg.

Så bestilte jeg noen deler til ei Hardi sprøyte, men når de kom var de feil. jeg ville returnere de feil delene som DE hadde bestilt feil. Da ble jeg møtt med at de delene ikke var lagervarer å at jeg da ble belastet med 35% returgebyr. Dette ga de seg ikke på før jeg ble ordentlig sint å spurte om å få prate med en voksen.

Så skulle jeg bestille nye spredevinger til en Rach gjødelspreder, de klarte de å glemme å bestille. Så jeg måtte bestille de på nytt, da fikk jeg feil skiver. Så kom det ingen regning på disse men 3 månder etter kom det et inkassovarsel. ja sånn kan jeg fortsette, desverre.

Jeg har vært redd for at det bare var meg det var noe galt med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Dere har tidligere gjennomskuet at jeg slett ikke er noen EIK-tilhenger akkurat. Men i dette tilfellet er dessverre ikke EIK alene..... Tilfellene dere refererer til er dessverre ikke enestående. Jeg har gjennom 35 år i jord/skogbruk, anlegg og transport opplevd tilsvarende fra de fleste leverandører. Før i tida fløy vi ikke med telefoner i lommen og kunne ringe etter deler når som helst. Utenom arbeidstid sendte vi ofte forespørsler med telefax, hadde vi god tid sendte vi brev. Iblant kom det svar, andre ganger ikke. Når vi kom for å hente delene og de ikke var bestilt hevdet de å ikke ha fått fax. Hvis delene ikke passet skyldte de på at faxen var utydelig. Jeg husker vi fikk to digre bremsetromler til en Åkerman H7 hjulgraver da vi hadde bestilt 2 sprockethjul til en Åkerman H16 beltegraver. Og selvfølgelig, krangel om returgebyr og frakt på delene. Vårt firma hadde aldri hatt hjulgravere, utenom en Brøyt, og det visste mannen på delelageret. Men han skyldte på en utydelig fax. Da skal jammen faxen ha vært utydelig sa sjefen vår, hvorfor ringte dere ikke tilbake hit og spurte?

Senere har jeg fått vannpumperepsett i stedet for sylinderpakninger, kløtsjplater i stedet for bremseskiver, startere i stedet for dynamoer. Vi bestilte komplett motoroverhalingssett til en Volvo F12, men delemannen hadde bestilt delene enkeltvis så det ble dobbelt så dyrt som et ferdig kit. Krangelen om prisen på delene pågikk et halvt år, mest sannsynlig på pur faenskap fra Volvos side siden firmaet kjøpte Scania like etterpå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...