Gå til innhold

Materialsvikt Weckmanhenger


Gjest

Anbefalte innlegg

Er eier av to 11 tonns Weckman hengere og på den eldste (10år gammel)av dem bøyde draget seg ca 20 grader rett foran første tverrvange der oljerørene kommer opp .Dette skjedde da jeg skulle rygge et hvetelass (ca 11t)inn på tørka så jeg sto i praksis nesten i ro .

Importøren Sisu vil være behjelpelig med å skaffe et nytt drag til selvkost mens jeg må selv sørge for å få dette sveiset inn på godkjent påbyggerverksted. Dette synes ikke jeg er godt nok. Det nye draget er vel av samme type som det gamle og ikke noe bedre.

Hvis alle Weckman 11 tonnere er like dårlige bør kanskje Sisu komme med et forsterkingssett og bekoste påsveising av dette.

Noen synspunkter på videre framgangsmåte her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er eier av to 11 tonns Weckman hengere og på den eldste (10år gammel)av dem bøyde draget seg ca 20 grader rett foran første tverrvange der oljerørene kommer opp .Dette skjedde da jeg skulle rygge et hvetelass (ca 11t)inn på tørka så jeg sto i praksis nesten i ro .

Importøren Sisu vil være behjelpelig med å skaffe et nytt drag til selvkost mens jeg må selv sørge for å få dette sveiset inn på godkjent påbyggerverksted. Dette synes ikke jeg er godt nok. Det nye draget er vel av samme type som det gamle og ikke noe bedre.

Hvis alle Weckman 11 tonnere er like dårlige bør kanskje Sisu komme med et forsterkingssett og bekoste påsveising av dette.

Noen synspunkter på videre framgangsmåte her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmer_1
ikke helt fornøyd med sveisinga på weckman jeg heller. kjøpte ny nå i sommer ws 100 med grasskarmsett og opplevde noen veldig dårlige sveiser. lurer på hvordan kvalitet er på disse hengerene, er jo billigere en Orkel men det får da være grenser...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jossebass_1

Fikk levert en av de første WS 120 hengerene fra Weckman, det ble til denne ettersendt en plate for å sveise inn som forsterking på undersiden av draget. Tydelig at Weckman derfor er klar over at det er en svakhet på disse.

Mitt problem har derimot vært dekkutrustninga på disse hengerne. Vi kjøpte med 400 hjul, og disse viste seg å bli svært urunde om hengeren sto bare kort tid med lass. Klagde på dette gjentatte ganger grunnet at hengeren ble ubrukbare å kjøre etter vei grunnet dette. Problemet var bare å få folka på Sisu til å innrømme at det var dekka som var av for dårlig kvalitet, de hevdet at problemet lå i hjulnav og felger. Det ble derfor skifta nav og felger flere ganger uten noen forandring av den grunn. Ble til slutt så jeg ble tilbudt å bytte i en ny tilsvarende henger med 500 hjul mot et pristillegg. Denne har fungert svært godt så langt, denne har også fått forsterka draget fra fabrikk. Ble også fortalt at den nye var typegodkjent for 40 km/h når jeg kjøpte denne, hadde fra før en W 110. Det viste seg heller ikke å stemme, på typegokjenningsplata på hengeren sto det max speed 30 km/h.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...