Gå til innhold

Deutz Fahr M770 tresker


Gjest

Anbefalte innlegg

Går å lurer på en brukt tresker. Det er blant andre en Deutz Fahr M770 86 modell. Leste i noen andre tråder her at disse ikke så gode (de med motoren på siden). Noen som har nærmere kjennskap til disse, og kan skrive litt om dem.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Små Deutz\'\'\'\'er med motoren på sida er slett ingen dårlig tresker. men den er rett og slett for liten!!!

Konstruksjonen er helt OK, Deutz er en kvalitetstresker, men et lite treskeverk har mindre kapasitet enn et stort, og spesielt når det er rått og vanskelige forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Slik sett så er en liten Deutz fahr minst like bra som de andre små treskere, som Sampo 500 eller MF 16. Eller Claas 48. Er den i OK stand så bare kjøp den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym
MF 16 / Sampo 500 er jo samma trøskeren bortsett fra fargen og motoren. De har nok litt større kapasitet enn Deutz 770. MF 16 er nok et hakk bedre enn Sampo 500 fordi den har firesylindret motor. Den tresylindrede motoren på 500 vibrerer så fælt at hele maskina skrangler i filler. Sampo-MF-ene er egentlig noen simple blikk-kasser. Men de er så enkle å komme til på, og lette å reparere sjøl så det er en helt grei maskin å ha.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det gikk mange Deutz Fahr treskere på hedmarken før. Da de ble solgt av både Haugsveen og Fjelstad og Edv. Bjørnerud. Mange av de er still going strong fordi det er veldig solide og driftssikre maskiner. Se på venstre sida av maskinen, der er det kun to reimer! (Eller tre hvis du har variator til slageren.)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Massey5455_1
OS: nei det var ikke det. Jeg ser veldig fram til skuronn nå og å få prøve Deutzen i åkeren. Desverre er ikke åkrene våre i år noe å skryte av så det blir en laber avling....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Arne_Martin_1
Hei, har en god gammel Deutz 660 den er vel noe mindre enn 770 men sammenliknet den med mf16 og det er ikke mange cm forskjell på størrelsen på slager og treskeverk.. og har kjørt side om side med svigerfar og det er marginal forskjell på kapasiteten synes jeg, men deutzen tresker faktisk reinere synes jeg:) og en mye enklere tresker og solid virker det som. men jeg skulle gjerne hatt ei hytte til den så er det noen som har ei liggende?:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Det virker som om alle gamle treskere har hver sin \&quot\;personlighet\&quot\;. Ta to i utgangspunktet like trøskere fra f.eks. tidlig 80-tall og sett de i samme skåret så kan det være vesentlige forskjeller på kapasitet selv om innstillinger er likt.

Alle trøskere har noe som ingen andre har, nesten uten unntak.

Dronningborg har hydrostat veldig tidlig, Deutz har luftkjølte motorer, Sampo og MF er kjent for å ta seg fram godt der det er bløtt, mens NH/Clayson har hatt bestselgere gjennom flere tiår. Jeg skjønner ikke hva som er unikt med de, men jeg er stor fan da jeg tror det er dønn solid.

Trøskere er en vitenskap - kanskje særlig eldre trøskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...