Gå til innhold

Rollex 620 vs JD6430


Gjest

Anbefalte innlegg

Er en JD 6430 stor nok til å utnytte en Väderstad rollex 620 med crossboard? Jorda er fra leire til sand jord..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans_Edvard_1
Er en JD 6430 stor nok til å utnytte en Väderstad rollex 620 med crossboard? Jorda er fra leire til sand jord..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne_1

Tja, alt går på et vis...

 

Jeg tror erfaringsmessig en traktor i denne størrelseorden blir i letteste laget for et såpass stort jordarbeidingsredskap. Dette kommer og my ann på aronderinga, er det flate fine jorder får du sikkert gjort en tilfredstillende jobb. Uansett vil jeg anbefale å ruste traktoren din med tvillinghjul og litt ekstra vekter. Da får du en mer behagelig kjøreopplevelse, større gripe- og bæreevne på traktorn, og generellt et bedre resultat på våronn-arbeidet.

Å \&quot\;chippe\&quot\; traktoren kan også være et alternativ for å få et ekstra puff over leirkulene. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei..

tja,jo,nei.. Enig med Bjarne her. Har samme type trommel. Går greit med 6430`n til vanlig trommling etter såing.Men den kan fort spole opp litt. Til jordarbeidig blir også 6630`n i minste laget,kan gå litt sakte..Går tungt full av jord.

Ut fra min erfaring ville jeg valgt en smalere trommel,det tar du igjen på farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Du blir garantert missfornøyd med den tromlen med en så liten traktor. Den må ha litt fart etter mine erfaringer, for og gjøre en god jobb. Har du bakker og drar med jord nedover må du klare og dra jord oppover også. Passer bedre på en 6930 med tvilling hjul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...