Gå til innhold

Grimme SE 150-60


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

tja det varierer ifra 100 hk på flat tørr sandjord til 300 der det ikke er slik jord!har kompis i sverige med slik maskin der er det 250 hk på traktor plus drift på opptagern

skal du kjøpe en slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Nei, jeg bare lurte litt på det. Jeg har sett noen videoer og bilder der de bruker traktorer med ca 190 hk, men det er jo i land som Tyskland og der er det for det meste flat mark.Men kan ikke traktorer med 250 hk bli litt store, jeg tenker på vekt og størrelse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Håvard_1
Varierer etter min mening mere om hvor kuppert terreng du ska kjøre i, enn jordart spør du meg.. begrenset hvor mange hundrekilo det blir i forskjell på sandjord og leire.. Men på flat mark drar du den sikkert med 130 hk ca.. men full potettank og bratt oppoverbakke må du nok godt over 200 for å holde farten. Avhenger mye om det er girkasse på grimme\'\'\'\'n, kan du gire den ned kan du jo kjøre med høyere turtall på traktoren, og da vinner du en del hestekrefter på det.Det skal litt kraft til for å dra ett så tungt lass opp på tilnærmet tomgangsturtall i 5-6-7 km/t!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten sammenligning forøvrig. Kjører selv en Grimme 75-30 med 80Hk traktor. Fungerer fint på flat jord i inntil 8-9km/t.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard_1
Har 75-30 jeg også.. Kjører den på MF 6455 oppjustert og målt til 130 hk.. ikke noe problem på flat jord såklart. men full tank så henger det på i bakkene!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...