Gå til innhold

Trima 320 Pro "orker" ingenting


Thor_1

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en 2005 mod NH TD90D med Trima 320 Professional som etter sigende sliter veldig med å løfte. Min bror skulle nylig bytte fra jordskuffe til en stor snøskuffe, men den klarte ikke frontlasteren å løfte enda den var tom. Skuffen det er snakk om er ca 240cm  bred og jeg antar den veier ca 400 kg. Jeg har selv brukt samme skuffe på nenvte traktor tidligere uten problemer så jeg lurer jo litt på hva dette kan skyldes...? Min første tanke var hydraulikk-filteret, men etter å ha lest litt rundt er jeg litt mer usikker idet jeg har forstått at det ofte er slitte koblinger på sentralen det kan være noe galt med. Jeg er for tiden på jobb offshore så får ikke sjekket selv på noen uker, men det hadde vært greit med litt innspill fra andre hva dette mest sannsynlig skyldes. Traktoren er gått ca 2000 timer ("villamaskin" som forsikringsselskaptet kaller det). Er det noen som har noen gode tips eller tanker om hva dette kan skyldes? 

PS: Etter å ha gitt opp å løfte skuffen,  prøvde han å løfte fremparten av traktoren og den "vegen" fungerte det fint, løftet begge fremhjulene greit over bakkenivå uten problemer. Det var her mistanken på filteret forsvant....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filter er et bra sted å begynne, men har du sjekket oljenivået på hydraulikken (sitter som regel en målepinne et sted på bakstussen på traktoren, og påfylling i nærheten av dette)? At lasteren klarer å løfte framenden på traktoren, dvs løfter full vekt når den tømmer seg helt for hydr.olje, men sliter med å løfte når hydr.sylindrene skal fylles med olje, tyder vel på at den ikke har nok oljemengde å jobbe med...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har nettopp kjøpt en Iseki minitraktor TX1300 med defekt 4x4. Var klar over dette, men tenkte at det kan jo ikke være så vanskelig å reparere. Når en vrir rundt på drivakslingen som går til framhjulene, hører en at det er noe som er løst inne klokka rett foran framakslingen. Noen som vet fremgangsmåten på å demontere akslingen?? Må en fjerne framaksling for så å dra ut, eller kan en fjerne drivaksling uten å måtte demontere noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...